Verksamhetsberättelse för BK Oden 2012

Suppleanter   Eva Axelsson och Per Sörensen.

Styrelsen har haft två protokollförda möten under året och antalet medlemmar var vid årsskiftet 110 st.

Årets grillfest hölls på Måkö. Festen blev välbesökt med mellan 30 och 40 medlemmar. Vädret var strålande och humöret likaså. Ett stort tack till byholmagänget som ordnade det hela till en trevlig kväll med god mat och fin gemenskap.

Föreningen har varit representerade på sommarfesten genom Eva Axelsson och Sven-Erik Eriksson. Festen avlöpte som vanligt och kanotracet med Sven-Eriks kanoter är ett populärt inslag.

Ansvariga för farvattnen i söder har varit Jan Arvidsson, Tomas Karlsson och Stefan Nilsson. I norra delen har uppgiften skötts av Dan Johansson, Stig Olsson och Björn Svensgård. Det har varit en del att göra och utprickningen har inte varit perfekt iår, men alla jobbar på så mycket dom hinner och orkar.  Angantyr har en sjöbottenskanningsutrustning och vi hoppas att dom kan skanna bottnen runt våra prickar så småningom, eller att vi kan låna utrustningen.

Styrelsen har tagit över skötseln av hamnen då våran hamnkapten Per Sörensen tyvärr har avgått under året. En sektion av träbryggan har ersatts av en stabil betongbrygga som har försetts med fasta bommar istället för bojarna som var innan. Träbryggorna har sedan kunnat användas till gästbrygga och isättningsbrygga vid rampen som är förlängd ut i vattnet med betongblock. En anslagstavla och en vägvisningsskylt uppe vid vägen är uppsatt så att det ska vara lätt att hitta ner och få lite information för besökare.

Styrelsen för BKOden Odensjö 130307