Verksamhetsberättelse för BK Oden 2018

Suppleanter   Eva Axelsson och Alfred Nilsson.

Styrelsen har haft ett protokollfört möte under året och antalet medlemmar var vid årsskiftet 91 st. Lars-Åke Persson, Björn Svensgård, Finn Christiansen, Jan-Olof Andersson, Mattias Persson, Tomas Karlsson och Stefan Nilsson har varit ansvariga för utprickningen i vår del av Bolmen.

Årets grillfest hölls i Byholma. Stort tack till Lars-Åke Persson och co som ordnade det hela till en trevlig kväll med god mat och fin gemenskap.

Föreningen har varit representerad på sommarfesten genom Sven-Erik Eriksson. Festen avlöpte som vanligt, och i år hölls även ett tioårsjubileum av kanotracet.

Ansvariga för farvattnen i söder har varit Lars-Åke Persson, Mattias Persson, och Stefan Nilsson. I norra delen har uppgiften skötts av Björn Svensgård. Finn Christiansen, Jan-Olof Andersson o Tomas Karlsson. Bygget av en ny arbetsflotte för södra Bolmen har kommit igång och det har även kommit in 100 000 i bidrag från Sydvatten. Vi hoppas dock på ytterligare pengar bl.a. från kommunerna.

Egentligen var 2018 sista året vi skulle vara ordförandeklubb i Bolmens Förenade Båtklubbar, men Ljungby båtsällskap har bett oss att sitta kvar ett år till. Detta beror på att de planerar att gå samman med Bolmstads hamnförening och att det är lite turbulent med diverse stadgeändringar o.dyl. Vi gratulerar Björn Svensgård, Lars-Åke Persson och Daniel Rubin till fortsatta styrelseuppdrag om så skulle ske.

Ett antal förbättringar har gjorts i hamnen. Sjösättningsrampen har förbättrats och bl.a. har bryggan fått en lägre nivå utmed rampen så att det är lättare att komma i sin båt vid lågvatten. Diverse skrot har plockats upp runt bryggan och platserna är utmärkta med nya inplastade bättre skyltar. Vi tackar särskilt Alfred Nilsson för allt arbete i hamnen.