Verksamhetsberättelse för BK Oden 2015

Ordförande    Dan Johansson

Ledamöter     Jan Arvidsson och Daniel Rubin.

Suppleanter    Eva Axelsson och Alfred Nilsson.

Styrelsen har haft ett protokollfört möte under året och antalet medlemmar vid årsskiftet var 103 st.

Årets grillfest hölls i Odensjö i hamnen. Festen blev välbesökt med mellan 30 och 40 medlemmar. Vädret var strålande och humöret likaså. Ett stort tack till gänget som ordnade det hela till en trevlig kväll med god mat och fin gemenskap.

Vi anordnade en sjösättningsdag i maj med bastu nere i hamnen. Tillställningen råkade dock ut för ett fruktansvärt väder med kyla och regn, och bara ett fåtal medlemmar dök upp.

Föreningen har varit representerade på sommarfesten genom Sven-Erik Eriksson.

Ansvariga för farvattnen i söder har varit Jan Arvidsson, Stefan Nilsson och Lars-Åke Persson. I norra delen har uppgiften skötts av Björn Svensgård, Jan Andersson och Tomas Karlsson. Vintern var relativt skonsam och det har fungerat bra. Nämnas ska att det är våran tur att ta över ordförandeskapet i BFBK i år.

Beläggningen i hamnen är god och den börjar ge en hel del inkomster nu. Det finns planer på att småningom byta ut alla träbryggor till betong och eventuellt dra ner el, men för tillfället görs inga större arbeten.